اصفهان حساباصفهان حساباصفهان حساب
031-32121656
info@esfahanhesab.ir
اصفهان خیابان طالقانی، مجتمع الماس طبقه 4 واحد 402
اصفهان حساباصفهان حساباصفهان حساب

انجام امور مرتبط به استخدام نیروی انسانی

انجام امور مربوط به استخدام نیروی انسانی

ایجاد یک مجموعه و آغاز یک کسب و کار جدید ابعاد و چالش های خاص خودش را دارد. مدیریت یک مجموعه کار ساده ای نیست و جذب و استخدام نیروی انسانی مناسب، یکی از مهم ترین چالش های مدیریتی محسوب می شود. انجام وظایف به شکل صحیح در یک مجموعه، ارتباط مستقیم با موفقیت یا شکست آن کسب و کار دارد. پس انتخاب افراد مناسب، نتیجه عملکرد شما را نشان می دهد.

اگر شما مدیر یک کسب و کار باشید احتمالا پیدا کردن نیروی مناسب، اولین نگرانی و دغدغه شما است. باید بگوییم که فرایند جذب و استخدام نیروی انسانی، پروسه ای حساس، پیچیده و زمان بر است. اما با داشتن اطلاعات کافی در این مسیر، می توانید تا حد بسیاری از خطاها و آسیب ها در امان باشید و بهترین نیرو را برای مجموعه خود استخدام کنید.

 مجموعه اصفهان حساب به عنوان مشاور و مجری خدمات مالی و حسابداری، تجربه های گسترده ای در زمینه جذب نیروی انسانی کسب کرده است. در حال حاضر کارشناسان این مجموعه آماده ارائه تجربیات خود به مدیران آینده نگر می باشند.
 
متخصصین در حال محاسبه

معرفی انواع روش های استخدام

روش های استخدام به دو دسته کلی استخدام داخلی و استخدام خارجی تقسیم می شوند.

 استخدام داخلی:

ترفیع و انتقال افراد
بایگانی سوابق شخصی
چند شغلی داخلی
ارجاع کارکنان
انواع روش ‌های اطلاع ‌رسانی
ایجاد جایگاه ‌های شغلی جدید

 استخدام خارجی:

مراکز استخدام و کاریابی
برگذاری دوره‌ های کارآموزی
روابط تجاری یا شخصی
بانک ‌های رزومه
استخدام مجدد
تبلیغات در فضای مجازی و رسانه‌ های دیگر
 
مهم ترین اشکال در فرایند استخدام نیروی انسانی چیست؟
در واقع می توان گفت که مهم ترین اشکال در فرایند جذب و استخدام نیرو در داخل فرایند جذب و استخدام نیست، بلکه در خارج از آن و در زمان تصمیم گیری و تعیین نیاز برای موقعیت شغلی جدید است.
به مثال های زیر توجه کنید:
 وقتی فروش مجموعه ضعیف است، تصمیم می گیریم که فروشنده جدید استخدام کنیم بدون اینکه بررسی کنیم: آیا مشکل واقعی عملکرد ضعیف کارشناسان فروش است؟ یا اینکه فرایند فروش مشکل خاصی دارد؟
در استراتژی موسسه مشکل داریم، پس به سرعت مشاوران مختلفی را به سازمان اضافه می کنیم. بدون توجه به این موضوع که شاید مدیران فعلی در برابر تغییر لازم  مقاومت و ناسازگاری می کنند و تغییرات بایستی در آن بخش انجام گیرد.
در فرایند جذب و استخدام مشکلاتی وجود دارد و فکر می کنیم باید کارشناسان جدیدی به این منظور استخدام کنیم، در حالی که ایراد اصلی درک اشتباه از نیاز واقعی سازمان است.
 
در مجموع می توان گفت: کل فرایند جذب و استخدام، مانند انتخاب یک شخص از یک تیم مشخص است. اگر شما بهترین کارشناسان مصاحبه را داشته باشید اما تیم اشتباهی را به آنان ارائه بدهید. آن ها قوی ترین فرد را انتخاب می کنند اما در نهایت انتخاب آن شخص اشتباه است. اما اگر تیم درستی را به آن ها بدهید، حتی اگر بدترین نفر را انتخاب کنند باز هم آن شخص از انتخاب قبلی بهتر خواهد بود. چرا که کل تیم ارائه شده از تیم قبلی بهتر بوده است.
پس در نتیجه مهم ترین بخش فرایند استخدام، درک درست از نیاز های مجموعه است که وظیفه مدیران و همچنین واحد منابع انسانی می باشد.
جهت دریافت مشاوره در زمینه جذب و استخدام نیروی انسانی، با کارشناسان اصفهان حساب در ارتباط باشید.
الان با ما تماس بگیرید