اصفهان حساباصفهان حساباصفهان حساب
031-32121656
info@esfahanhesab.ir
اصفهان خیابان طالقانی، مجتمع الماس طبقه 4 واحد 402
اصفهان حساباصفهان حساباصفهان حساب

تنظیم لیست حقوق، بیمه

تنظیم و ارسال لیست حقوق

در بسیاری از موسسات و سازمان های کوچک، میزان حقوق کارمندان طبق سلیقه و توافق طرفین تعیین می گردد. اما برای رعایت قوانین کشور در زمینه قانون کار و همچنین انصاف و عدالت اجتماعی؛ بایستی شرکت ها به تنظیم یک لیست دقیق و کامل از عوامل تاثیرگذار بر حقوق و دستمزد کارمندان اقدام نمایند و در نهایت پرداخت حقوق بر اساس آن لیست انجام گیرد.

در لیست مذکور مواردی مثل: مشخصات کامل کارمند، حقوق متفاوت، کسورات مختلف و موارد مالیاتی درج می شود. یک حسابدار یا یک کارفرما بایستی این لیست را با تمام دقت و تمرکز خود تهیه کند و تمام موضوعات و عوامل موثر را در نظر بگیرد. تا در آخر محاسبات نهایی کاملا صحیح، عادلانه و طبق میزان ارزش افزوده ای باشد که یک کارمند برای مجموعه مورد نظر به ارمغان می آورد.

مجموعه های حسابداری از جمله اصفهان حساب، همواره برای تهیه و تنظیم لیست حقوق، از نرم افزارهای محاسبه حقوق و دستمزد استفاده می کنند. تا این فرایند با دقت و سرعت مورد انتظار به انجام برسد.

لیست بیمه چگونه تهیه می شود؟

تمامی شرکت هایی که دارای کد کارگاهی بیمه هستند و کارمند و کارگر دارند، علاوه بر تنظیم لیست حقوق، بایستی کارمندان و کارگران خود را بیمه کنند. همچنین کارفرمایان باید به این نکته توجه کنند که در پایان هر ماه، لیست بیمه را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند. لازم به ذکر است که: تنظیم و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی برای هر شرکت با هر اندازه و تعداد نیرو الزامی است.
 
شرکت های قدیمی با تهیه این فهرست به خوبی آشنا هستند. اما مجموعه هایی که به تازگی تشکیل شده اند و نیروهایی را استخدام می کنند، هنوز با تنظیم لیست بیمه و چگونگی ارسال آن آشنا نیستند.
 
*نکته مهم: تمامی افرادی که کارگاه یا شرکتی را تأسیس می‌کنند و در تلاش برای جذب نیرو هستند، باید حداکثر تا ۱۵ روز بعد از شروع فعالیت خود، به نزدیک ‌ترین شعبه تامین اجتماعی مراجعه کرده و کد کارگاهی دریافت کنند.

موارد مشمول بیمه در تنظیم لیست حقوق و دستمزد

  • مزد، دستمزد و حقوق
  • پاداش مستمر و اضافه کار
  • مزایای شغلی مستمر و فوق‌العاده
  • کمک هزینه مسکن
  • مزد بابت روزهای مرخصی و تعطیلات
  • هزینه مربوط به ایاب و ذهاب کارکنان
  • دستمزد کارآموزان، شیفت کاری و حق الزحمه
  • دستمزد کارکنانی که به صورت کارمزدی مشغول به کار هستند.
  • کشیک فوق‌العاده و کار در شب
  • حق مربوط به حضور یافتن در جلسات

اهمیت لیست حقوق و بیمه در حسابداری

حقوق و دستمزد یکی از بخش های مهم در امور حسابداری محسوب می شود بنابراین بایستی برای تهیه آن زمان کافی اختصاص داد. همچنین به دلیل حساسیت بسیار بالای سازمان تامین اجتماعی نسبت به بررسی اعداد و ارقام مربوطه، لیست حقوق و دستمزد باید به شکل خاص و صحیح برای این سازمان ارسال گردد. کوچک ترین اشکال در تنظیم لیست حقوق می تواند دردسر های زیادی را برای شما به وجود آورد. بنابراین توصیه ما به شما این است که برای انجام چنین اموری از کارشناسان حوزه حسابداری و مالیاتی کمک بگیرید.
در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان اصفهان حساب تماس حاصل فرمایید.
الان با ما تماس بگیرید