تنظیم و ارسال لیست حقوق
در بسیاری از موسسات و سازمان های کوچک، میزان حقوق کارمندان طبق سلیقه و توافق طرفین تعیین می گردد. اما برای رعایت قوانین کشور در زمینه قانون کار و همچنین انصاف و عدالت اجتماعی؛ بایستی شرکت ها به تنظیم یک لیست دقیق و کامل از عوامل تاثیرگذار بر حقوق و دستمزد کارمندان اقدام نمایند و در نهایت پرداخت حقوق بر اساس آن لیست انجام گیرد.
در لیست مذکور مواردی مثل: مشخصات کامل کارمند، حقوق متفاوت، کسورات مختلف و موارد مالیاتی درج می شود. یک حسابدار یا یک کارفرما بایستی این لیست را با تمام دقت و تمرکز خود تهیه کند و تمام موضوعات و عوامل موثر را در نظر بگیرد. تا در آخر محاسبات نهایی کاملا صحیح، عادلانه و طبق میزان ارزش افزوده ای باشد که یک کارمند برای مجموعه مورد نظر به ارمغان می آورد.
مجموعه های حسابداری از جمله اصفهان حساب، همواره برای تهیه و تنظیم لیست حقوق، از نرم افزارهای محاسبه حقوق و دستمزد استفاده می کنند. تا این فرایند با دقت و سرعت مورد انتظار به انجام برسد.
لیست بیمه چگونه تهیه می شود؟
*نکته مهم: تمامی افرادی که کارگاه یا شرکتی را تأسیس میکنند و در تلاش برای جذب نیرو هستند، باید حداکثر تا ۱۵ روز بعد از شروع فعالیت خود، به نزدیک ترین شعبه تامین اجتماعی مراجعه کرده و کد کارگاهی دریافت کنند.
موارد مشمول بیمه در تنظیم لیست حقوق و دستمزد
- مزد، دستمزد و حقوق
- پاداش مستمر و اضافه کار
- مزایای شغلی مستمر و فوقالعاده
- کمک هزینه مسکن
- مزد بابت روزهای مرخصی و تعطیلات
- هزینه مربوط به ایاب و ذهاب کارکنان
- دستمزد کارآموزان، شیفت کاری و حق الزحمه
- دستمزد کارکنانی که به صورت کارمزدی مشغول به کار هستند.
- کشیک فوقالعاده و کار در شب
- حق مربوط به حضور یافتن در جلسات